Saturday, June 18, 2011

Sememangnya...Dunia Menjadi Semakin Kecil

Hari ini aku rasa amat terharu,  tiba2 sahabat lama juga partner bisnes lama tiba2 muncul di depan rumah aku.  Sahabat ini bukannya sengaja utk cari aku dirumah baru ni.  kebetulan rumah ibu saudaranya yg juga asal dari segt tinggal berhadapan rumah aku.

awal pagi tadi makcik saudaranya ada dtg ke rumah beli 10 bungkus nasi lemak.  dia ada kata, dia asal dari segt.  katanya,  nasi lemak yg dia beli itu utk tetamunya akan sampai sebentar lagi.  rupanya tetamu itu adalah sahabat/partner lama yg sudah agak lama tidak aku temui.  ialah,  semenjak aku sibuk berniaga ni aku tak kesempatan utk cari dia di segt.  kalau aku balik kg di labis pun, hanya sehari dua.

kami akan sembang lama petang ni.  tentu masing2 ingin tahu, mengapa lama menyepi diri.

Semakin kecilnya dunia...  

No comments:

Post a Comment