Monday, July 11, 2011

Se Hari Selepas BERSIH...Jalan Raya Dah Bersih

Semalam lepas kenduri di rumah anak saudara yang berpindah ke rumah barunya di taman KLIA indah,  aku dan isteri pergi le masuk bandaraya KL.  Kat mana lagi kalau tak ke Jln Masjid India dan sekitarnya.  Apalagi kalau dia tak cari tudung, baju melayu dan kain ela.  Sambil tunggu dia orang shopping aku jalan2 sekitar tempat laluan BERSIH.  Memang dah bersih lah.

Pagi tu sampai dlm kul 10 pg.  Masih sunyi.  Tanya2 gak pekedai kat situ.  Ada apa2 kesan dari BERSIH.  Kebanyakkan mereka beri jawapan selamat.  "Biasalah bang.  Kita ni berniaga.  Kalau boleh memang nak untung selalu.  Semalam kebanyakkan orang tak bukak kedai.  Bila tak bukak kedai tak masyuklah.  Itu saja.  Saya  tak nak salahkan BERSIH dan tak boleh salahkan kerajaan.  Masing2 ada cara sendiri utk menyuarakan pendapat.  BERSIH betul...kerajaan pun apa salahnya sangat.  BERSIH nak betulkan kerajaan.  Kerajaan pun ada hak utk menjaga keselamatan negara.   Jadi...dua-dua pun ada betul dan salahnya."

Terpulanglah...ape2 pun sebagai seorang peniaga aku tak boleh campur sangat politik ni.  Para pelanggan aku memang ada berbagai pendapat dalam hal ini.  Yang penting aku hanya mendengar pendapat mereka dan tak perlu nyatakan suara hati aku sendiri.  Takut juga ada pelanggan aku yg emosional.  He...He...He...Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya.  

No comments:

Post a Comment