Sunday, August 14, 2011

Jutawan Ajak Kongsi Niaga Nasi Lemak?

Awal puasa bulan ni aku terkejut bila seorang jutawan ternama ajak aku kongsi buka perniagaan nasi lemak bungkus dengannya.  Macam percaya dengan tidak.  Dia memang telah lama kenal dengan aku.  Dan tahu aku jenis orang yang tak mudah lemah semangat dalam perniagaan.  Mungkin ciri-ciri yang ada pada aku ni telah menarik hati dia untuk berkongsi niaga dengan aku.

Sebagai seorang yang berfikiran positif,  aku tak nak lepaskan peluang ini.  Tengok ajelah   bagaimana 'Nasi Lemak Antarabangsa' telah menempa kejayaan.  Mereka juga bermula sebagai penjual nasi lemak jalanan.  Sekarang mereka telah ada nama.

Bagaimanapun aku kena bersabar kerana jutawan ni akan menunaikan Umrah tak berapa hari lagi.  Dia akan kembali dari umrah pada 3 atau 4 hari raya 1432H ni.  Apa yang boleh aku buat sekarang adalah buat sikit kertas kerja dan kosting untuk perniagaan tu nanti.  Apabila dia kembali nanti kami akan berbincang lebih lanjut.

Adakah cita-cita aku nak jadi jutawan akan tercapai berkat berkawan dan berkongsi perniagaan dengan jutawan ni?

No comments:

Post a Comment